2018!!!

En nu is het echt zover 1 januari 2018.

Vandaag mijn eerste blog over lekker, verantwoord eten.

Een half jaar geleden ging bij mij de knop om en na 15 jaar eten op onze eigen manier ben ik gaan koken volgens de richtlijnen van de Weight Watchers. Geen crème fraîche, spek en geen echte pasta gerechten meer maar wel heel smakelijke, kleurige en inspirerende recepten klaargemaakt op een manier die voor iedereen goed te doen is. Je staat geen uren in de keuken, maar vindt op je bord bijna dagelijks een smaakexplosie die ook nog eens gezond is. Wat wil een mens nog meer?

Omdat mijn omgeving benieuwd was naar al die enthousiast vertelde recepten heb ik me dus voorgenomen om per 1 januari 2018 mijn culinaire avonturen met jullie te delen.

We beginnen vandaag met een receptje dat perfect geschikt is voor “the day after”. De meeste mensen zullen gisteren lekker gegeten en gedronken hebben en zich hebben voorgenomen om vandaag gezond te beginnen in het nieuwe jaar. Dus mijn blog gaat vandaag over een Mango salsa. Heerlijk licht, super van smaak en met veel verschillende gerechten te combineren. Denk daarbij bij de lunch op je boterham met kipfilet, als lekker frisse afwisseling bij een bonenschotel, of als borrelhapje door een plakje kipfilet te vullen met deze heerlijke salsa.

Loopt het water je al in de mond? Dan volgt hier het recept.

Ingrediënten:

1 kleine mango

2 stengels lente ui

100 gram granaatappelpitjes (zitten kant en klaar in een doosje bij de appie)

sap van een halve limoen (maar kneepje uit een citroenflesje mag natuurlijk ook)

een lekkere draai uit het chilivlokken molentje

beetje peper en zout naar smaak.

 

Bereiding:

  1. Schil de mango en snij het vruchtvlees in kleine blokjes. (je kan om de pit heen snijden)
  2. Snij de lente-ui in kleine ringetjes
  3. Meng de mango met de lente ui, de granaatappelpitjes.
  4. Breng op smaak met het limoensap, de chilivlokken, peper en zout.
  5. Meng alles goed door elkaar en laat het 10 minuten staan.

En nu is je Salsa klaar voor gebruik, alhoewel ik je wel even wil vertellen dat de salsa de volgende dag eigenlijk nog lekkerder is en je dus gerust de avond van te voren dit lekkere gerechtje kan maken.

Nou de kop is eraf, op naar de volgende keer en smakelijk alvast.

 

Lieve groet Betty

Plaats een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑